فلش/پیکان

افتتاح فاز نخست زائرسرای رضوی (ع) با هدف اسکان زائران محروم

تاریخ:

افتتاح فاز نخست زائرسرای رضوی (ع) با هدف اسکان زائران محروم همزمان با “دهه کرامت”

فاز نخست پروژه زائرسرای رضوی، همزمان با ایام دهه کرامت، با حضور آیت‌الله نوری همدانی و حجت‌الاسلام رئیسی به بهره‌برداری رسید. این پروژه که در راستا عمل به حکم مقام معظم رهبری، در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی و بر اساس تاکیدات حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در زمینه ساخت فضا مناسب برای زائران، عصر روز دوشنبه یکم مرداد ماه 1397 افتتاح شد، آماده پذیرایی از زائران و مهمانان گرانقدر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌باشد.

فاز اول پروژه زائرسرا رضوی در فضایی بالغ بر 12 هزار مترمربع دارای 150 واحد اقامتی، در قالب هشت بلوک ساخته شده‌ است، که روزانه بیشتر از 900 زائر را اسکان می‌دهد. 6 بلوک از هشت بلوک فاز نخست زائرسرا به صورت سوئیت ساخته شده و 2 بلوک آن در قالب هیئتی و به صورت دو طبقه می‌باشد. فاز دوم این پروژه تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فاصله این زائرسرا عظیم تا حرم مطهر رضوی 2 هزار و دویست متر می‌باشد.

باقی‌مانده پروژه بزرگ زائرسرای رضوی که در قالب فاز دوم و سوم می‌باشد، قرار است با کمک سرمایه‌گذاران و خیران به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: از ابتدا ورود به آستان قدس رضوی برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در توجه به زائران، به‌ویژه زائران مستمند و نیازمند برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت. به دلیل کمبود محل اسکان برای زائران، 4 کمپ در اطراف مشهد مقدس جهت اسکان در نظر گرفته شده‌است، که این کمپ‌ها در شأن زائران امام رضا (ع) نیستند. همچنین با وجود تلاش دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف، زائران نیازمند همچنان مشکل اسکان داشتند. افتتاح این بخش از زائرسرا رضوی به ظرفیت اسکان زائران افزوده است.
زائران نیازمند بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌توانند با اسکان در این زائرسرا، زیارتی خاطره‌انگیز همراه با معنویت داشته باشند.

بازدیدها: 12

افتتاح فاز نخست زائرسرای رضوی (ع) با هدف اسکان زائران محروم
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد