فلش/پیکان

کاخی دیدنی بعد از دو سال و نیم دوری به مردم سلام می کند

تاریخ:

جدیدترین اخبار گردشگری درباره مرمت کاخ صاحبقرانیه تهران

کاخی دیدنی بعد از دو سال و نیم دوری به مردم سلام می کند. کاخ صاحبقرانیه یکی از زیباترین بخش‌های مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران و از بی‌نظیرترین قطب‌های گردشگری شهر تهران می‌باشد که بعد از دو سال و نیم آماده مرمت و بازسازی می‌شود.

ترک سقف حوضخانه در کاخ، در سال 89 و سقوط یکی از لوسترهای این کاخ در سال 92 را کسی جدی نگرفت. اما ترک بزرگ ضلع شمالی تالار آینه در سال 93 وضعیت این کاخ قاجاری را به یکی از نخستین هشدارها برای احتمال ادامه‌دار بودن هر نوع آسیبی به این مجموعه تاریخی تبدیل کرد. هشدار جدی دیگر، ورود حجم زیاد گردشگر و حضور گروه‌های فیلمبرداری اعلام شد.
بنابراین تصمیم گرفته شد تا براساس نظر هیات راهبردی مجموعه نیاوران کلمه اطلاع ثانوی برای تعطیلی تنها بنا قاجاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مورد استفاده قرار گیرد. کلمه‌ای که نشان می‌دهد انجام مطالعه روی این بنا تاریخی و به‌خصوص فرونشست‌هایی که در چند بخش از نیاوران رخ داده‌است باید بیش از پیش جدی گرفته شود و توسط کارشناسان سازه بررسی گردد.
به همین دلیل 30 تیر 1394 تعطیلی کاخ قاجاری صاحبقرانیه آغاز شد. بعد از گذشته حدود دو سال و نیم از آغاز تعطیلی به نظر می‌رسد مطالعه و بررسی برای مرمت این بنا تاریخی به پایان رسیده و سرانجام نخستین اقدامات برای آغاز مرمت این بنا تاریخی و نفیس در دستور کار قرار گرفته‌است.
به دلیل موقعیت قرارگیری کاخ صاحبقرانیه باید با دقت کار مرمت را آغاز کرد. این مکان قابل دسترس نمی‌باشد که ماشین آلات به کاخ انتقال یابند، بنابراین باید کار مرمت را به صورت امانی و با روش‌های سنتی سازمان اجرایی کرد.

بازدیدها: 6

کاخی دیدنی بعد از دو سال و نیم دوری به مردم سلام می کند
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد