سرزمین ابرها

سفر به سرزمین ابرها

زمان خواندن: دقیقه 15
امتیاز کاربران:
امتیاز 4 از 4
شهر: ساری
نویسنده: مسافر سلام
سفر به سرزمین ابرها
رزرو هتل های ساری با یک کلیک

سفر به سرزمین ابرها

روستای فیلبند مازندران یکی از مناطق بکر شمال کشور می‌باشد که به بام شرقی مازندران معروف است و مرتفع‌ترین روستای ییلاقی حوزه مرکزی استان مازندران است که در اقیانوسی از ابر با چشم‌اندازی بی‌نظیر آرمیده است. امروز مسافر سلام قصد دارد تا در این مقاله با معرفی این منطقه و به تصویر کشیدن زیبایی‌های آن، باعث شود سفر به سرزمین ابرها را تجربه کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با سرزمینی برفراز ابرها (روستای فیلبند)

طبیعت شمال ایران به قدری زیباست که هرچه از آن سخن بگوییم بازهم برای زیبایی‌های این منطقه کم است. این روستا بر فراز ابرها قرار گرفته‌است، به نحوی که اکثر روزها، ابرها همچون دریایی آبی و آرام تا بی‌کرانه‌ها چشم را می‌نوازد. منطقه سرسبز کشورمان که در هر گوشه از طبیعتِ خود، زیبایی سحرانگیزی را به نمایش گذاشته است. یکی از این دیدنی‌ها که در سال‌های اخیر شهرت و محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌است، ییلاق فیلبند در شهرستان بابل استان مازندران است. این روستا از توابع دهستان خوشرود به شمار می‌رود و ییلاق اهالی روستا دیواملکشاه به حساب می‌آید. مردم این روستا در ماه‌های گرم سال به ییلاق فیلبند رفته و از خنکای هوای این منطقه و چراگاه‌های آن نهایت لذت را می‌برند. روستا فیلبند در زمستان بدلیل سرما و بارش برفِ شدید خالی از سکنه می‌شود و تنها تعداد کمی از اهالی در این منطقه باقی می‌مانند. ییلاق فیلبند دارای ارتفاع 2300 متری از سطح دریا می‌باشد که باعث شده به مرتفع‌ترین روستای بخش شرقی استان مازندران تبدیل شود. یکی از جذابترین ویژگی‌های فیلبند اقیانوس ابری است که اکثر اوقات روستا را دربر می‌گیرد و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد.

روستای فیلبند، سفر به سرزمین ابرها

آب و هوای این روستا به گونه‌ای است که برای مثال ممکن است در یک روز شاهد چندین پدیده جوی باشید و تنها به فاصله چند ساعت تماشاگر هم برف، هم باران و هم پرتوهای درخشان آفتاب باشید.
در ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزاده‌ای بر تارک خط‌ الراس دیده می‌شود که به امامزاده قاسم معروف است. بقعه سفید رنگ امامزاده قاسم دارای یک دالان است که توسط سایبانی فلزی و شیروانی حفاظت می‌شود.
سرزمین ابرها

فیلبند مازندران، مناطق بکر شمال ایران

نام این روستا در اصل فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند به معنای بند آمدن و نتوانستن است. دلیل این نام‌گذاری این است که ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تند آن سبب شده عبور از آن دشوار شود.

زمستان در فیلبند زود آغاز می‌شود و دیر هم به پایان می‌رسد، به طوری که می‌توان گفت نزدیک به هفت ماه سال همه جا پوشیده از برف است و سرما طاقت‌فرسایی دامن‌گیر این منطقه می‌شود.

فیلبند، زمستان فیلبند

زمستان ییلاق فیلبند، مناطق دیدنی شمال ایران

فیلبند از چشمه‌های کوچک و بزرگ بسیاری بهره‌مند است، چشمه کوچک موسوم به لار، دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه بسیار مفید است. وجود فلوئور کافی در آب چشمه‌های این منطقه، در استخوان‌بندی مردم این منطقه تأثیر بسزایی گذاشته‌است.

سرزمین ابرها، فیلبند مازندران

مسیر دسترسی به روستا فیلبند

برای رسیدن به ییلاق فیلبند باید مسیر ۲۵ کیلومتری حد فاصل آمل هراز را در پیش بگیرید، پس از آنکه از روستای سنگچال عبور کردید، می‌توانید چشم‌انداز خیره‌کننده روستای فیلبند را در مقابل دیدگان خود مشاهده فرمایید.
جاده فیلبند به سنگچال جاده‌ای پرپیچ و خم است که در فاصله ۵ کیلومتری این دو روستا قرار دارد. روستا سنگچال زیبایی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را دارد. منظره سنگچال از جاده منتهی به فیلبند بسیار چشم‌نواز می‌باشد.
سرزمین ابرها

مسیر دسترسی به روستا فیلبند، طبیعت مازندران

بهترین فصل بازدید از روستا فیلبند

بهترین فصل برای بازدید از این ییلاق، از انتها اردیبهشت ماه تا اوایل مهرماه است. اما این موضوع به معنا نیست که زیبایی این ییلاق در بقیه ماه‌های سال کاهش می‌یابد، بلکه به دلیل شرایط جوی، رفتن به این منطقه کمی سخت می‌شود. زمستان این ییلاق همیشه دیر تمام می‌شود. تنوع آب و هوا، زیبایی‌های طبیعت، مناظر و چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز را فقط در فیلبند می‌توانید مشاهد کنید. روستا فیلبند در تابستان‌ها بیش از هزار و دویست خانوار جمعیت دارد اما در فصل زمستان به‌طور کلی خالی از سکنه می‌باشد، زیرا شدت سوز و سرما و برف بیش از حد، امکان زندگی را تقریبا غیر ممکن می‌سازد. بنابراین اگر هوای سفر به سرزمین ابرها را در سر دارید، بهتر است که روزهای گرم تابستان را در آرامش سرسبز فیلبند سپری کنید.
سرزمین ابرها

طبیعت بکر شمال ایران، ییلاق زیبای فیلبند
سخن آخر

ییلاق فیلبند مرتفع‌ترین روستای ییلاق حوزه مرکزی مازندران است که در جنوب شهر بابل پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود ۲۷۰۰ متر می‌باشد. این روستا بر فراز ابرها قرار دارد به طوری که اکثر روزها ابرها همچون دریایی آبی و آرام تا بی‌کرانه‌ها چشم را می‌نوازند و زمانی هم که ابر وجود نداشته باشد بلندترین نقطه منطقه به حساب می‌آید.
سرزمین ابرها

امیدوار هستیم که از این مقاله و این جاذبه بکر و دیدنی نهایت لذت را برده باشید.
اگر قصد سفر به مشهد یا دیگر شهرهای ایران را دارید و هنوز هتل یا محل اقامت خود را انتخاب نکرده‌اید، وب سایت رزرو هتل مسافر سلام مفتخر است تا این امر را برای شما محقق نماید.

صفحه رزرو هتل مشهد

مقالات مرتبط:

مناطق بکر شمال را بشناسید

زیباترین دریاچه های ایران را بشناسیم

بازدیدها: 1085

آیا از این مقاله راضی بودید؟
برچسب ها: مناطق بکر شمال
اشتراک گذاری:
مسافر سلام

امتیاز کاربران

  • مقاله خیلی خوبی بود و عکس های بسیار زیبایی داشت، خیلی لذت بردم

  • سیمین دایی

    اینقدر قشنگ در مورد این روستا نوشتین و عکسای خوبی گذاشتین آدم هوس میکنه تو سفر بعدیش بره اینجا. مرسی از مقاله خوبتون.

  • فریبا غلامی نژاد

    باتشکر از شما دوست عزیزم 🙂

  • خدیجه ملانیا ملکشاه

    سلام من خودم بزرگ شده همین روستام و ۱۸ سال تمام از اول تیر تا ۳۰ شهریور تو این روستا بودم. برای من بهشت اونجاست. توضیحات شما یک از صد بود برا فلبن. نا گفته نماند روستای پایین دست اونجا هم که اسمش دیواست و تو بخش بندپی غربی شهرستان بابل قرار داره کمی از فیلبند نداره.اونم واسه خودش یه گوشه از بهشته. ممنونم از شما

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:

هتل های مرتبط

  • هتل سالار دره ساری
    %۱۰
    تخفیف

    هتل سالار دره ساری

    ۴
    مازندران - ساری - کیلومتر 12 جاده ساری به سمنان - روبروی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید
  • هتل نوید ساری
    %۲۸
    تخفیف

    هتل نوید ساری

    ۴
    مازندران - ساری - کیلومتر ۴ جاده ی ساری _ قائمشهر .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید
  • هتل بادله ساری
    %۲۹
    تخفیف

    هتل بادله ساری

    ۴
    مارندران - ساری - کیلومتر 8 جاده نکا .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید
  • هتل اسرم ساری
    %۲۶
    تخفیف

    هتل اسرم ساری

    ۳
    مازندران - ساری - پل تجن - میدان هلال احمر - ابتدای کمربندی .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید

هتل سپنتا مشهد ⭐️⭐️⭐️

برای اطلاع از آخرین تخفیفات هتل ها، ترفندهای سفر و آشنایی با بکرترین جاذبه های ایران در شبکه های اجتماعی در کنار ما باشید.
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد