دریاچه های ایران

زیباترین دریاچه های ایران را بشناسیم

زمان خواندن: دقیقه 20
امتیاز کاربران:
امتیاز 2 از 4
دسته بندی: طبیعت گردی
نویسنده: مسافر سلام
زیباترین دریاچه های ایران را بشناسیم
رزرو هتل های ایران با یک کلیک

زیباترین دریاچه های ایران را بشناسیم

ایران سرزمینی است که با داشتن دریاچه‌های زیبا و متنوع زیبایی خود را دو چندان کرده است.
فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به دور ایران و دیدن انواع مختلف دریاچه‌های کوچک و بزرگ در گوشه و کنار این خاک پهناور است.
مسافر سلام پیشنهاد می‌کند به نقاط مختلف این کشور چهار فصل سفر کنید و از زیبایی‌های بی‌بدیل ایران لذت ببرید.
در این مقاله قصد داریم چند مورد از زیباترین دریاچه های ایران را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

برای رزرو هتل مشهد کلیک کنید.

زیباترین دریاچه های ایران را بشناسیم

دریاچه اُوان:

دریاچه اُوان از جمله دریاچه‌های طبیعی کشور است که به دلیل چشم‌انداز بی‌نظیرش، یکی از اولویت‌ها برای کسانی است که می‌خواهند به دریاچه‌گردی بپردازند. جاده مناسب تا کنار دریاچه و امکانات رفاهی که در اطراف آن در دسترس گردشگران و طبیعت‌گردان قرار گرفته است، اُوان را به یکی از مقصدهای طبیعت‌گردی بی‌نظیر ایران تبدیل کرده است.
در اطراف این دریاچه زیبا، مکان مناسبی برای برپایی کمپ و اقامت‌های شبانه گردشگران وجود دارد که گردشی هیجان‌انگیز را برای طبیعت گردان به ارمغان می‌آورد. این دریاچه زیبا در 88 کیلومتری شمال شرق شهر قزوین، منطقه الموت واقع است.

دریاچه اوان | زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه ولشت:

زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه ولشت یکی دیگر از زیباترین دریاچه‌های ایران می‌باشد. قرار گرفتن این دریاچه در میان کوه‌ها تصویری خاص را پدید آورده است. دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه آب شیرین در ایران به شمار می‌رود. برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید راهی جاده چالوس شویم. پس از طی کردن پیچ و خم‌های این جاده بی‌نظیر وارد مسیری دیدنی و تماشایی می‌شویم که از میان طبیعت می‌گذرد و درختان کاج در کناره جاده راهی به سوی دریاچه ولشت برای ما باز می‌کنند. پس از گذشتن از این مسیر وارد جاده‌ای خاکی می‌شویم که ما را به آرامش دریاچه ولشت می‌رساند. دریاچه ولشت در استان مازندران، بخش کلاردشت، در جنوب غرب شهر چالوس و شمال شرق کلاردشت و در نزدیکی شهر مرزن آباد واقع گردیده است.
جهت رزرو هتل‌های چالوس می‌توانید به سایت مسافر سلام مراجعه کنید.

دریاچه ولشت

دریاچه کوه گل:

دریاچه کوه گل مانند نگینی است که در میان قله کوه گل دنا و در دهانه انبری گردنه مشهور “بیژن” جا خوش کرده است. این دریاچه وسعتی نزدیک به نیم هکتار و عمقی برابر 15 متر دارد. در فصل تابستان که تصویر گل‌ها و سرسبزی کوه‌ها در آب دریاچه می‌افتد منظره خاصی را ایجاد می‌کند. در این فصل در کنار دریاچه پرندگانی مهاجری نظیر مرغابی، اردک کله سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر ، همراه با پرندگان بومی تجمع می‌کنند که منظره‌ای بی‌بدیل را در بستر دریاچه به وجود می‌آورد. همچنین عطر خوش گل‌های شقایق، آویشن و گیاهان وحشی در اطراف دریاچه به مشام می‌رسد.
برای رفتن به دریاچه کوه‌گل، راه شهر سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد را در پیش بگیرید. ۸ کیلومتر آن طرف‌تر از سی سخت به منطقه کوه گل می‌رسید. حالا باید کمی پیاده‌روی کنید یک مسیر پیاده‌روی زیبا و بسیار هموار مقابل شماست. به دلیل اینکه دریاچه در میان کوه‌ها قرار گرفته است تا ۵۰ متری دریاچه هم اثری از آن دیده نمی‌شود پس نگران نباشید و به راهتان ادامه دهید پس از حدود ۴۵ دقیقه به دریاچه می‌رسید.

دریاچه کوه گل

دریاچه مارمیشو:

دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه می‌باشد. این دریاچه در دامنه کوه‌های مرز ایران و ترکیه قرار دارد. دریاچه مارمیشو چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد که برای استراحت و آرامش گردشگران و مسافران بسیار مناسب است.
رودخانه نازلوچای از کوه‌های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می‌گیرد و به دریاچه مارمیشو سرازیر می‌شوند اما دلیل اصلی پیدایش این دریاچه زیبا ریزش کوه می‌باشد چرا که بر اثر زلزله قسمتی از کوه ریزش کرده و سد طبیعی را به وجود آورده که باعث ایجاد دریاچه فعلی شده است. ساکنان قبلی مارمیشو مسیحیان بودنند، مسیحیان نام این دریاچه را از رهبر خود یعنی “بنیامین مارشیمون” گرفته‌اند.
دریاچه مارمیشو منطقه‌ای زیبا و سرسبز را در اطراف خود به‌وجود آورده است. گونه‌های درختی فراونی مانند بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز،صنوبر و انواع درختچه‌های دیگر به وفور یافت می‌شوند و حدود شصت درصد از این درختان درخت بلوط می‌باشند. همچنین گیاهانی چون ریواس، کنگر، خارشتر، گزنه، زنبق، لاله کوهی، شیرین‌بیان، خشخاش، پیاز کوهی، بومادران، کاسنی، آویشن و انواع سبزی‌های کوهی در دامنه‌های اطراف یافت می‌شود. همچنین گونه‌های حیوانی نظیر انواع کبک، خرگوش، گراز، خرس و حتی گرگ در این منطقه وجود دارد.
جهت رزرو هتل‌های ارومیه می‌توانید به سایت مسافر سلام مراجعه کنید.

دریاچه مارمیشو | زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه چورت:

زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه چورت یکی از مناظر بکر در طبیعت شهر ساری است. این دریاچه در مرکز یک جنگل انبوه واقع شده است، که همین امر بر جذابیت آن می‌افزاید. دریاچه چورت یکی از معدود دریاچه‌هایی است که به طور طبیعی به‌وجود آمده است. فضای مه آلود، سکوت و آرامش، صدای پرندگان و حضور درختانی که تنها نیم تنه آن‌ها از آب بیرون است فضایی بسیار دلنشین و بی‌نظیر را فراهم آورده است. برای رفتن به دریاچه چورت از مسیری که سرتاسر درختان سر به فلک کشیده است باید عبور کنید. در میانه‌های راه به روستایی به نام چورت می‌رسید که چیزی شبیه تابلوی نقاشی که خانه‌های روستایی را با گلدان‌های رنگارنگ به تصویر کشیده است را می‌بینید. پس از این روستا جاده‌ای خاکی و البته ناهموار در پیش رو دارید که تنها راه رسیدن به دریاچه چورت می‌باشد.
جهت رزرو هتل‌های ساری می‌توانید به سایت مسافر سلام مراجعه کنید.

دریاچه چورت

دریاچه گهر:

زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه زیبا گهر در میان رشته کوه‌های اشترانکوه و ارتفاعات زاگرس در استان لرستان قرار گرفته است. این دریاچه به نگین منطقه اشترانکوه معروف است. برای رسیدن به این دریاچه زیبا مسیر نسبتاً سخت و طولانی‌ای در پیش است. برای رسیدن به این دریاچه زیبا قسمت‌هایی از راه را می‌توانید با حیواناتی مثل الاغ طی کنید و قسمت‌هایی را هم باید پیاده‌روی کنید. این دریاچه زیبا اولین بار توسط یک زمین شناس اتریشی کشف شد.
دریاچه گهر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است، که شامل گهر بزرگ (کله گهر) و گهر کوچک (کره گهر) می‌ باشد. اندازه گهر بزرگ حدود ۸۵ هکتار بوده و عمق آن در ژرف‌ترین نقطه به ۳۰ متر هم می‌رسد. دریاچه گهر کوچک هم که در دو کیلومتری دریاچه گهر بزرگ قرار گرفته و در حدود ۵ هکتار وسعت و عمق آب دریاچه به ۲ متر می‌رسد. آب این دریاچه از چشمه های کوهستانی تأمین می‌شود.

دریاچه گهر

دریاچه مَمرَز:

زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه مَمرَز یکی از جاذبه‌های بکر شمال کشور است. این دریاچه زیبا در شهرستان نوشهر، در میان جنگل‌های انبوه پهن‌ برگ قرار گرفته است. این دریاچه زیبا دارای ظاهری وهم انگیز است و به دریاچه ارواح مشهور است. فضای بکر اطراف دریاچه در اکثر روزهای سال آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی است که در هر لحظه به گوش می‌رسد. این مسئله با حضور درختان خشکیده در میان دریاچه درهم می‌آمیزد و باعث شده تا به آن لقب دریاچه ارواح را نیز بدهند.
برای رسیدن به دریاچه مَمرَز باید راهی نوشهر شویم و با ورود به یک جاده فرعی به روستای صلاح الدین کلای سفلی برسیم. سپس به یک جاده فرعی در میان جنگل می‌رسیم که تنها می‌توان با خودروهای کمکی از آن عبور کرد. پس از گذر از پستی و بلندی های جاده و پشت سر گذاشتن درختان انبوه، در نهایت دریاچه مَمرَز را می‌بینید که چشمان هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

زیباترین دریاچه های ایران | دریاچه ممرز

دریاچه بره سر:

زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه بره سر دریاچه ای بکر و زیبا در رشت می‌باشد که در پس جاده‌های جنگلی و سنگلاخی ویستان در نزدیکی شهر رودبار قرار دارد. این دریاچه زیبا را کمتر کسی دیده است به همین دلیل زمانی که به لب آب می‌روید ماهی‌ها را در آب می‌بینید که نه صید شده‌اند و نه از آلودگی تلف شده‌اند. پرندگان را بر روی شاخه‌ها می‌بینید که می‌خوانند و این آرامشی است که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. این زیبایی حاصل خشم زمین لرزه ایست که در گذشته رخ داده است. آب دریاچه نیز از چشمه‌های زیرزمینی و آب‌های جاری در کوهستان‌های اطراف تأمین می‌شود. وسعت این دریاچه ۴ هکتار است و عمق آن به صد متر نیز می‌رسد.

جهت رزرو هتل‌های رشت می‌توانید به سایت مسافر سلام مراجعه کنید.

دریاچه بره سر

دریاچه قو جواهرده:

زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه قو جواهرده یک منطقه تفریحی بسیار زیبا است که در چند کیلومتری روستای جواهرده در شهرستان رامسر واقع شده است. اطراف این دریاچه آلاچیق‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید در یک محیط خانوادگی یک روز خوب و خاطره انگیز را تجربه کنید. روستای جواهرده در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا، در میان رشته کوه‌های البرز در فاصله کمی از دریای خزر قرار دارد. وجود دریاچه قو جواهرده و اماکن اقامتی همچون هتل‌ها و رستوران‌های مجهز برای گذراندن اوقات فراغت و گردشگری، امکانات مورد نیاز برای لذت بردن از این مکان دل‌انگیز را فراهم کرده‌اند.
جهت رزرو هتل‌های رامسر می‌توانید به سایت مسافر سلام مراجعه کنید.

دریاچه قو جواهرده | زیباترین دریاچه های ایران

نتیجه گیری:

شما مسافرسلامی‌های عزیز برای دیدن دریاچه‌های زیبا و گوناگون شهرهای مختلف کشور عزیزمان ایران می‌توانید به سایت رزرو هتل مسافر سلام مراجعه کنید و شهر مورد نظرتان را انتخاب کرده و همچنین با رزرو هتل‌های مورد نظر به شهرهای مختلف سفر کرده و از نزدیک این دریاچه‌های زیبا را مشاهده کنید.

بازدیدها: 593

آیا از این مقاله راضی بودید؟
اشتراک گذاری:
مسافر سلام

امتیاز کاربران

  • مقاله خیلی خوب و جذابی بود. آدم باورش نمیشه این مناظر زیبا داخل ایران هستن…!

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:

هتل سپنتا مشهد ⭐️⭐️⭐️

برای اطلاع از آخرین تخفیفات هتل ها، ترفندهای سفر و آشنایی با بکرترین جاذبه های ایران در شبکه های اجتماعی در کنار ما باشید.
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد