شمال ایران

مناطق بکر شمال را بشناسید

زمان خواندن: دقیقه 18
امتیاز کاربران:
امتیاز 4 از 4
شهر: رامسر
دسته بندی: طبیعت گردی
نویسنده: مسافر سلام
مناطق بکر شمال را بشناسید
رزرو هتل در شمال ایران با یک کلیک

مناطق بکر شمال را بشناسید

اگر مایل هستید که مناطق بکر شمال را بشناسید در این مقاله وب سایت رزرو هتل مسافر سلام همراه ما باشید!

جنگل مه آلود پاسند

اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید پیشنهاد مسافر سلام به شما رفتن به شهرستان بهشهر می‌باشد. شما می‌توانید بعد از طی سه کیلومتر به سمت شرق در سمت راست اتوبان و در کنار رودخانه پاسند به منطقه زیبا پاسند برسید. هرساله گروه های زیادی از این جنگل بکر و زیبا دیدن می‌کنند.

مناطق بکر شمال | جنگل مه آلود پاسند

جنگل پاسند

جهان نما

اگر می خواهید مناطق بکر شمال را شناسید، باید بدانید که دهکده جهان نما یکی از زیباترین مناطق است. جهان نما در استان گلستان و ۷۰ کیلومتری کردکوی قرار‌گرفته است. شما با سفر به این منطقه می‌توانید شاهد پوشش گیاهی و جانوری متنوع، اقیانوسی از ابر در دل جنگل‌های گلستان، رودخانه، درختان سربه فلک کشیده، آبشار و سقف‌های شیروانی، خانه‌های ییلاقی و بهترین هوا باشید. بهترین زمان سفر به این منطقه، فرودین ماه تا آبان می‌باشد.

دهکده جهان نما | مناطق بکر شمال

ییلاق گرسماسر

روستای زیبا گرمسار در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر یکی از خوش آب و هواترین روستاها واقع شده است. این منطقه پر از دشت‌های زیبا و پرگل و همچنین چشمه‌های پرآب کوچک و بزرگ می‌باشد. کوه سماموس در شرق این منطقه و ارتفاعات جواهرده در غرب آن قرار گرفته‌اند. منطقه گرسماسر روستایی است هزارساله که گل گاوزبان یکی از منابع درآمد مردم این منطقه می‌باشد.

جهت رزرو هتل در رامسر به صفحه رزرو هتل های رامسر مراجعه فرمایید.

ییلاق گرسماسر

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

یکی دیگر از مناطق بکر شمال ایران، ییلاق اولسبلنگاه ماسال می‌باشد. این ییلاق حدود 1489 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب و هوای خنک و دلنشین می‌باشد. این منطقه دارای پوشش گیاهی یکپارچه و دیدنی و همچنین مراتع بسیار زیاد بوده و خانه های آن اغلب از چوب ساخته شده‌اند. مردم این منطقه درواقع همان شهروندان ماسال هستند که در فصل گرما، برای استراحت به این ییلاق کوچ می‌کنند. همچنین در این منطقه هتل و مهمانپذیر فوق العاده‌ای وجود دارد که میزبان مسافران و گردشگران است.

دریاچه لفور

دریاچه لفور یکی از زیباترین دریاچه های ایران و همچنین یکی از مناطق بکر شمال ایران است. این منطقه در بین جنگل های سوادکوه واقع شده که یکی از قشنگترین مکان های دنیاست به طوری که وقتی عکس‌هایش را نگاه می‌کنید شاید باورتان نشود که اینجا ایران است. در این منطقه 7 آبشار زیبا وجود دارد و گاهی اوقات ممکن است همانطور که راه می‌روید اسب ها از کنارتان رد شوند. اگر از جاده کنار این دریاچه بالا بروید به آلاشت، که منطقه ای پر از ابر و دشت‌های سرسبز است خواهید رسید.

دریاچه لفور

دریاچه لفور

منطقه ییلاقی دشت النزه

ییلاق دشت النزه منطقه ای سرسبز و پهناور است که از همه طرف با کوه‌های سرسبز احاطه شده. روبروی این دشت زیبا بقعه امامزاده ابراهیم النزه قرار گرفته که برای رسیدن به این امامزاده باید حدود 5 دقیقه پیاده روی کنید. در پای بقعه درخت کهنسال افرایی وجود دارد که حدود ۲۰۰ سال از عمرش می‌گذرد. به این درخت، نخ‌های رنگی و پارچه های سبز رنگ آویزان شده که نوعی نذر محسوب می‌شوند. در این منطقه درختان گلابی وحشی، گردو و آلوچه وحشی نیز دیده می‌شود.

دشت النزه | مناطق بکر شمال

جنگل های دالخانی

در نزدیکی رامسر، جلوتر از دوراهی جواهرده به جنگل‌های دالخانی خواهید ‌رسید. این جنگل، جنگلی است ساکت، بسیار سرسبز و زیبا. این منطقه به غیر از رودبار قصران و رودبار منجیل، یک رودبار دیگر می‌باشد که  به سرزمین پلهم معروف است. پلهم یک نوع گیاه است که در کنار جاده‌ها می‌روید. این گیاه با این که بوی بدی دارد، اما دوای درد گزنه است.

جنگل های دالخانی

جواهر ده

جواهر ده یکی دیگر از مناطق بکر شمال ایران، در 27 کیلومتری رامسر در پیچ جاده کوهستانی با ارتفاع 2 هزارمتر از دامنه های البرز قرار گرفته است. این روستا فقط ۶ ماه در سال سکنه دارد. 3 روایت برای این که چرا این روستای ییلاقی و زیبا رامسر جواهر ده نام گرفته است وجود دارد. اولین روایت این است که حاکم این روستا زنی به نام جواهر بوده و به همین خاطر نام جواهر ده را به آن داده اند. عده ای دیگر معتقداند که در این روستا، گنج های بسیاری پنهان شده است. و آخرین روایت از این روستا اینگونه است که نام اصلی این روستا جورده، به معنای ده بالا بوده که با گذشت زمان به جواهر ده تغییر نام پیدا کرده است.

 مناطق بکر شمال | جواهر ده

رحیم آباد

رحیم‌آباد هم یکی از مناطق سرسبز شمال ایران است که اگر می‌خواهید مناطق بکر شمال را بشناسید، این منطقه یکی از بکرترین مناطق است. البته با اینکه تمام نقاط شمال کشور سرسبز است ممکن است بگویید این که چیز جدیدی نیست! اما نکته رحیم آباد در جاده باصفایی‌ست که از کلاچای می‌گذرد، در این جاده تا چشم کار می‌کند شاهد مزارع چای و پرتقال و نارنج خواهید بود، همچنین می‌توانید از آب و هوای خنک و مطبوع این منطقه نهایت لذت را ببرید. این منطقه زیبا برای گذران نیم روز نیز بسیار مناسب است.

رحیم آباد

جنگل نیرنگ

در ۵ کیلومتری نوشهر و در نزدیکی جاده نیرنگ روستای کشکسرا قرار دارد. به این منطقه پارک جنگلی خانیکان گفته می‌شود، هرچند که طبق گفته برخی از مردم محلی به دلیل وجود درختانی از همه رنگ و چهارفصل بودن درختان آن، به نیرنگ معروف شده است. این جنگل منطقه‌ای آرام و بکر است که آب تنی در رودخانه کُرکُرود می‌تواند لذت سفر به آن را دوچندان کند.

جنگل نیرنگ

توتکابن

در ۱۶ کیلومتری شمال شرقی رودبار، ۱۲ کیلومتری مغرب کوه درفک و ۲ کیلومتری مشرق رستم‌آباد، توتکابن قرار گرفته است. زمانی در این منطقه درختان توت بسیاری وجود داشت، به همین دلیل اکنون به آن توتکابن می‌گویند. توتکابن مکانی مناسب برای کسانی است که به گشت و گذار در محله‌های روستایی علاقه‌مند هستند. این منطقه پر از صدای طبیعت، مرغ، خروس و گاو و گوسفندهایی ا‌ست که برای چرا در دشت و دمن زندگی می‌کنند و صدایشان، صدای غالب روستا می‌باشد.شما می‌توانید در بالای تپه‌ها بنشینید و از تماشای آن همه سبزی و زیبایی که در زیر پای خود مشاهده می‌کنید نهایت لذت را ببرید.

توتکابن

سخن آخر!

مسافر سلام در مقالات دیگر مانند مقاصد سفر در تابستان و بهترین مکان های ایران برای سفرهای نوروزی، به معرفی مکان های دیدنی ایران پرداخته است.

امیدواریم مطالب موجود در این مقاله مفید بوده باشد و به شما کرده باشد تا توانسته باشید مناطق بکر شمال را بشناسید.

اگر قصد رزرو هتل مشهد یا اکثر نقاط ایران با بهترین قیمت در تمام فصول سال را دارید، سامانه رزرواسیون مسافر سلام مفتخر است تا این امر را برای شما محقق نماید.

بازدیدها: 1862

آیا از این مقاله راضی بودید؟
برچسب ها: مناطق بکر شمال
اشتراک گذاری:
مسافر سلام
نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:

هتل های مرتبط

  • متل پارسیان خزر رامسر

    ۳
    رامسر - انتهای بلوار معلم
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید
  • هتل کوثر رامسر
    %۵۰
    تخفیف

    هتل کوثر رامسر

    ۳
    مازندران - رامسر - سه راهی سادات شهر .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید
  • هتل بام سبز رامسر
    %۳۹
    تخفیف

    هتل بام سبز رامسر

    ۴
    مازندران - رامسر - کیلومتر 5 غرب رامسر - مجنمع رفاهی تفریحی شهر سبز .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید
  • هتل پارسیان آزادی رامسر
    %۵۰
    تخفیف

    هتل پارسیان آزادی رامسر

    ۴
    مازندران - رامسر - خیابان شهید رجایی (سخت سر) .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید
  • هتل لیان رامسر
    %۱۵
    تخفیف

    هتل لیان رامسر

    ۳
    رامسر , خیابان گلستان
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید

هتل سپنتا مشهد ⭐️⭐️⭐️

برای اطلاع از آخرین تخفیفات هتل ها، ترفندهای سفر و آشنایی با بکرترین جاذبه های ایران در شبکه های اجتماعی در کنار ما باشید.
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد