فلش/پیکان

غار چال نخجیر در استان مرکزی از با ارزش ترین غارهای آهکی دنیا

تاریخ:

غارچال نخجیر از با ارزش‌ترین غارهای آهکی دنیا محسوب می‌شود. اشکالی که به دلیل رسوبات آهکی درون غار ایجاد شده‌اند از زیباترین و بهترین نمونه‌های این رسوبات آهکی هستند. دمای هوای داخل غار مانند بسیاری دیگر از غارها در تمام فصول ثابت و بین 7 تا 14 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این غار دارای سه طبقه می‌باشد. طبقه اول و زیرین غار دارای سفره‌های آب زیر‌زمینی و دریاچه ایست که در عمق 61 متری از سطح غار قرار دارد و 19 متر نیز عمق دارد. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، حکمرانان و شکارچیان، شکار خود را به یک منطقه پست و گود به نام چال نخجیر هدایت می‌کردند تا حیوان نتواند فرار کند. چال به همان معنی چاله و مکان پست است و نخجیر هم که به معنای شکارگاه است.
برای ایجاد هر یک از اشکالی که داخل غارها وجود دارند میلیون‌ها سال زمان نیاز است. بنابراین در ماجراجویی خود درون غارها هرگز به این رسوبات شکننده دست نزنید. این جمله معروف را همواره به خاطر خود بسپارید: در سفر به طبیعت، تنها چیزی که از شما به جای می‌ماند رد پای شما، و تنها سوغاتی که با خود می‌برید عکس‌هایتان هستند. البته در این غار فلاش دوربین‌تان را خاموش کنید زیرا عکس‌برداری با فلاش درون غار ممنوع است.
نکته جالب توجه در این غار این است که نباید نگران ایجاد مشکل تنفسی در این غار برای خود باشید، به‌دلیل این‌که تهویه طبیعی آن، وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد و شما در طول مسیر احساس تنگی‌نفس نخواهید کرد.

بهترین زمان سفر به غار چال نخجیر

هوای درون غار چال نخجیر در تمام فصول ثابت است،  بنابراین بازدید از این غار در تمام فصول امکان پذیر است. ولی اگر خواهان این هستید که از زیبایی های بیرون غار و جاذبه های اطراف هم بهره ببرید، پیشنهاد ما به شما سفر به این منطقه در فصل بهار است.

نحوه دسترسی به غار

برای رفتن به این غار زیبا، کوله بار خود را ببندید و به استان مرکزی بروید. بعد ازعبور از شهر دلیجان، باید وارد جاده نراق شوید. حدود ۱۰ کیلومتر بعد تابلویی شما را به سمت غار هدایت خواهد کرد.

بازدیدها: 27

غار چال نخجیر در استان مرکزی
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد