فلش/پیکان

سند جامع گردشگری نهایی می شود.

تاریخ:

زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهوری از نهایی شدن سند جامع گردشگری در سال اول توسعه ششم خبر داد.

به گفته ی وی در جمع فعالان گردشگری استان فارس، تمام اطلاعات مربوط به این سند طبقه بندی شده و کارگروههایی از بخش خصوصی، دانشگاهیان، صاحب نظران، و بدنه کارشناسی سازمان درحال مطالعه و بررسی این سند هستند. ابتدا اجرای این سند به صورت پایلوت در چند استان صورت می گیرد. علاوه بر آن از سازمان جهانی گردشگری برای اجرای این طرح کارشناسی درخواست پشتیبانی کرده ایم.

احمدی پور افزود: دولت با اجرای طرح تعطیلات آخر هفته که موجب رونق گردشگری منطقه ای می شود، موافق است.

او ادامه داد: یکی از طرح های سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست متوازن سازی زمان سفر است. با توجه به آلودگی هوا، طرح سه هفته تعطیلات زمستانی را پیشنهاد کرده ایم که اکنون در کمیسیون های دولت درحال بررسی است. این طرح، گام بزرگی جهت استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در برنامه ششم توسعه، گردشگری به عنوان ”صنعت“ شناخته شده و تمام قوانین مربوط به ”صنعت“ شامل گردشگری نیز می باشد.

گردشگری، در برنامه اقتصاد مقاومتی سال 96، از تسهیلات اقتصادی بهره مند می باشد واین برنامه تا اردیبهشت ماه به قرارگاه اقتصاد مقاومتی اعلام می شود.

احمدی پور تاکید کرد: پارسال درآمد کشور از گردشگری 8 میلیارد دلار بود. انتظارات زیادی در حوزه گردشگری از جمله ورود گردشگران خارجی، افزایش درآمد در این بخش و ساخت هتل و تأسیسات گردشگری به وجود آمده است. وجود قوانین مزاحم در مسیر دریافت مجوزهای مختلف در حوزه گردشگری توسعه و رونق را کاهش داده است. یکی از مشکلات مربوط به صدور بخشی از این مجوزهاست که فردمحور هستند و حتما باید این مسئله پیگیری و مشکلاتش حل شود.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: بخش دیگری از مشکلات ما، کمبود منابع و اعتبارات در این حوزه است؛ اما سال گذشته تخصیص بهتری در حوزه اعتبارات صورت گرفت و موفق شدیم به موقع این اعتبارات را به استان ها برسانیم.

او ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، وجود ناهماهنگی بین بخش های خصوصی و دولتی در اجرای دستورالعمل هاست. سازمان میراث فرهنگی به دنبال ایجاد یک تعامل است.

در مورد راهنمایان گردشگری، معاون رئیس جمهوری گفت: این موضوع در شورای اشتغال مطرح گردید تا راهنمایی گردشگری به عنوان شغل به رسمیت شناخته شود؛ در حال حاضر 8300 نفر در این حوزه مشغول فعالیت اند، که می تواند فرصتی برای ایجاد اشتغال بیشتر باشد.

او تصریح کرد: از استان ها خواسته ایم که مشخص کنند در کدام زمینه های گردشگری ظرفیت بیشتری دارند؛ زیرا انتخاب زمینه ای مشخص در حوزه گردشگری امکان سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب را فراهم می کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیدار با اعضای سازمان های مردم نهاد فارس اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی به موزه مشاهیر استان فارس اختصاص داد.
احمدی پور با اشاره به فروش 45 میلیارد تومانی صنایع دستی در سال 95 خاطرنشان کرد: امسال 237 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه اشاره کرد: یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی جهت طرح یک فوریتی ایجاد تولید و اشتغال در روستاها اختصاص خواهد یافت. توجه به روستاها و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری در این مناطق از مهاجرت بی رویه و مشکلات پس ازآن جلوگیری خواهد کرد. 500 روستای کشور را با سه اولویت مشخص کرده ایم.

بازدیدها: 7

درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد