فلش/پیکان

داروهای ممنوع در مسافرت های خارجی

تاریخ:

بعضی از افراد به علت بیماری، پیشگیری، یا برخی کسالت‌های احتمالی، در سفرشان با خود دارو حمل می کنند ولی آنها نمی‌دانند بعضی داروها در بعضی کشورها غیرمجاز و ممنوع هستند. این داروها می توانند مشکلات حقوقی به وجود آورند و مشمول جریمه یا مجازات شوند.

داروهای غیر مجاز

علاوه بر اینکه قاچاق دارو به کشور دیگر غیرمجاز می باشد، بلکه مسافرت با داروهایی مثل انواع قرص‌های خواب‌آور هم می‌تواند برای ما مشکل ساز شود. در کشورهای امارات، ژاپن و بالی داروهایی که دارای موادی مانند کدئین، مرفین، دگزامفتامین و پزودوافدرین هستند، ممنوع می باشد. کدئین و پزودوافدرین در قرص سرماخوردگی و آنفولانزا موجود می باشد.

در کشورهای کانادا، تایلند، و ویتنام گردشگران باید برای حمل دارو و مقدار مصرف آن مجوز ارائه دهند. حتی در کشور امارات، حمل بدون مجوز بعضی داروها، باعث می شود که مسافران تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

برای مثال، طبق اظهارات یک گردشگر پس از ورود به کشور رم به دلیل حمل مقدار زیادی قرص در چمدان مورد بازجویی ماموران گمرگی قرار گرفته است. ماموران به وجود داروهای مخدر در چمدان مشکوک شدند و کلیه داروهای وی از جمله داروهای دیابت، آرتروز، فشار خون بالا و غیره را که در داخل یک بطری قرار داشت، ظبط کردند. اگر چه به حقیقت پی بردند و پایان خوبی داشت ولی این تجربه ثابت کرد که هنگام سفر به کشورهای خارجی، باید بیشتر به وسایل خود دقت کنید.

 
دارو
 

درمثالی دیگر، به دلیل آدرنالینی موجود در قرص اپیپن، تمام آن ها توسط خطوط هوایی داخلی کشور چین ضبط شد.

مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری اعلام کرد که داروهای کدئین دار، قرص سرماخوردگی, داروهای مسکن و برخی قرص های ترک اعتیاد در برخی کشورها مواد مخدر محسوب شده و همراه داشتن آنها جرم است.

بهترین راه حل چیست؟

بنابراین، بهترین راه حل این است که قبل از سفر از پزشک خود درخواست کنید تا نامه‌ای مربوط به نیاز شما به دارو و میزان مصرف آن در سفرتان برای شما تنظیم کند. ولی باید بدانید که حتی این نامه، مجوز شما برای حمل دارو در سفرهای خارجی شما نیست و بازهم ممکن است کمی دچار دردسر شوید.

همچنین بهتر است تا هر دارو را در ظرف خودش حمل کنید تا در صورت بازرسی کامل به شما مشکوک نشوند که آیا میخواهید آن ها را قاچاق کنید یا نه که برای رفع بیماری می باشد.

 
گواهی پزشکی
 

آگاه باشید که رفع این سوء تفاهم وقت زیادی از سفرتان را خواهد گرفت پس قبل از حمل دارو دقت کنید. برای اطمینان بیشتر از حمل قانونی داروها می‌توان به سفارت یا کنسولگری کشور موردنظرتان قبل از سفر مراجعه کنید و با آنها مشورت کنید.

بازدیدها: 23

درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد