فلش/پیکان

خانواده مشهدی سفر یکساله با دوچرخه به سراسر ایران را آغاز کردند

تاریخ:

احسان، شیما و کوچولوی عزیزشون ارسلان

خانواده مشهدی سفر یکساله با دوچرخه به سراسر ایران را آغاز کردند. زوج ورزشکار مشهدی به همراه فرزندشان روز چهارشنبه سفر یک ساله خود را با دوچرخه به دور ایران آغاز کردند.
احسان منصوریان 33 ساله همراه با همسر 31 ساله‌اش شیما هاشم‌نیا و ارسلان فرزند هشت ماهشان، 22 فروردین رکاب‌زنی به دور ایران را آغاز کردند.

احسان منصوریان پیش از این سفر گفت: هدف چنین سفری به چالش کشیدن سبک زندگی روزمره ماشینی و شهری است که بدون توجه به طبیعت، محیط زیست و منابع تجدیدناپذیر آن به سمت نابودی در حرکت است.
منصوریان ادامه داد: مردم را به نگرش پایدار به زندگی با پیام حفظ آب، خاک و هوای سالم برای نسل‌های بعد دعوت می‌کنیم. همچنین چنین سفرهایی باعث تحکیم روابط خانوادگی هم می‌شود. این چالش‌ها همگرایی بیشتری در زندگی ایجاد می‌کند.
او گفت: سفر خود را که نخستین سفر یک خانواده دوچرخه سوار ایرانی به همراه فرزند است، در چهار فصل انجام می‌دهیم. هم اینک برای فصل بهار برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مسیر مشهد، نیشابور، سبزوار، اسفراین، بجنورد، آشخانه، کلاله، گرگان، ساری، رشت تا آستارا طی شود. از آنجا از طریق گردنه اسالم به خلخال به سمت دشت سبلان و یا از سمت گردنه حیران ادامه سفر خواهیم داد.
وی که مهندس عمران و عکاس تخصصی معماری و صنعتی است، افزود: پیش از این همراه همسرم مسیر 4000 کیلومتری مشهد به استانبول را در مدت 90 روز رکاب زده‌ایم. در سفر کنونی مسیری یک ساله با مسافت حدود 15000 کیلومتر را پیش بینی کرده‌ایم و بطور میانگین هر روز 40 تا 50 کیلومتر رکاب خواهیم زد.
این خانواده مشهدی سفر به دور ایران با دوچرخه را طی مراسمی با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد آغاز کردند.

منصوریان با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش این سفر، ایجاد شرایط ایمن برای فرزندش است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین چالش پیش‌روی ما ایجاد شرایط امن در سفر برای فرزندمان ارسلان است. امیدواریم بتوانیم شرایط را به شکلی رقم بزنیم که وی بتواند تعامل خوبی با محیط اطرافش داشته‌ باشد.

دوچرخه‌سوار مشهدی در خصوص اسپانسرینگ و حمایت‌های مالی از وی و خانواده‌اش در طول سفر عنوان کرد: تاکنون لوازم محدودی شامل ابزار کمپینگ در اختیار ما قرار گرفته‌ است. در مرحله بعد اگر نیازی بود، تمایل داریم به جای اسپانسرینگ دولتی، نیازها و احتیاجات ما توسط مردم رفع شود، زیرا معتقدیم پیام اصلی سفرمان تعامل انسان‌ها با محیط اطرف است. اگر این قبیل سفرها درگیر برندینگ شوند، پیام اصلی برای مردم قابل درک نخواهد بود.

منصوریان ادامه داد: اگر قرار باشد همه چیز بر وفق مراد باشد از لذت‌های سفر کاسته می‌شود. همین حوادث و اتفاقات بعضاً عجیب است که سفر را جذاب خواهد کرد.

منصوریان می‌گوید: میخوام به همه بگم چرخ زندگی اینطوری هم میتونه بچرخه!
قبلاً دو نفری سفر طولانی با دوچرخه رفتیم. ولی مهم اینه که با اومدن یک فرشته کوچولو، بال و پرهامون اسیر زندگی شهری نشود و با اراده و هم‌فکری هم تلاش کردیم با صرفه‌جویی چند ساله امکانات و شرایطی رو فراهم کنیم که ارسلان تو دلِ طبیعت و کنار پدر و مادرش پرورش پیدا کند، نه توی چهار دیواری خونه‌های سیمانی و در اسارت ماشین‌ها و دودشون. قبل از به دنیا آمدنش با چند تا خانواده خارجی که سفرهای طولانی چندین ساله با کودک‌های کم سن رفته بودن گفتگو کردیم و کلی از تجربشون برای برنامه‌ریزی‌هامون و انتخاب وسایل و زمان‌بندی سفر بهره بردیم.

بازدیدها: 18

خانواده مشهدی سفر یکساله با دوچرخه به سراسر ایران را آغاز کردند
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد