فلش/پیکان

انتخاب شهرهای جهانی سنگ های قیمتی و سفال، از ایران

تاریخ:

مشهد و لالجین همدان بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، به عنوان شهرهای جهانی سنگ های قیمتی و سفال انتخاب شدند.

 به گفته ی بهمن نامورمطلق ، معاون صنایع دستی کشور: داوران شورای جهانی صنایع دستی اردیبهشت ماه امسال از شهرهای مشهد و لالجین بازدید و داوری خود را ارائه دادند و نتایج آن را برای کارشناسان عالی شورای جهانی صنایع دستی ارسال کردند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی های نهایی و اعلام نظر روسای چهار منطقه اروپا، آمریکای لاتین، امریکای شمالی و آفریقا، طبق نامه ای از سوی خانم غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه و بر اساس اعلام رسمی دفتر رئیس شورای جهانی صنایع دستی، مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی و لالجین به عنوان شهر جهانی سفال انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اهمیت جهانی شدن شهرهای لالجین و مشهد در روند توسعه صنایع دستی و تاثیرات اقتصادی و فرهنگی این رویداد مهم در کشور گفت: کسب عنوان شهر جهانی می تواند در حوزه اقتصادی به معرفی و فروش محصولات و دست آفریده های ایرانی در سطح جهانی، تبدیل شدن به برند بین المللی، جهانی سازی و رونق کسب و کار هنرمندان و صنعتگران منتهی شود.

تاکنون چهار شهر اصفهان، تبریز، مشهد، لالجین از ایران به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی انتخاب شده اند که امیدواریم این روند افزایش یابد.

بازدیدها: 9

درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد