فلش/پیکان

دریاچه عباس آباد

  • نام(ها):
    دریاچه عباس آباد
  • موقعیت جغرافیایی:
    مازندران، بهشهر، جاده بهشهر گلوگاه، ۶ کیلومتری جاده عباس آباد

طبیعت بکر مازندران برای فرار از دود و دم شهرهای پرجمعیت در انتظار شماست. شنیدن صدای موج‌های آرام و دلنواز دریاچه، در میان انبوهی از درختان بلند که دورتادور آن قدبرافراشته‌اند، با آواز پرندگان و بقایای عمارت تاریخی می‌تواند شما را متحیر کند. هارمونی رنگ‌ها و عطرهای دلنشین اطراف دریاچه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. سفر به دریاچه عباس آباد، ترکیبی از گردشگری طبیعی و تاریخی فرهنگی می‌باشد.

مجموعه تاریخی عباس آباد

  • سد و برج کنترل آب عباس آباد
  • مخزن و دریاچه سد
  • گل باغ
  • کاخ حمام
  • آسیاب آبی
  • دو برج آجری

این مجموعه که از آثار تاریخی استان مازندران می‎باشد، از مجموعه باغ‌های عباس آباد بوده که در 9 کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته است. این باغ به عنوان یکی از باغ‌های ایرانی، در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این باغ زیبا به دستور شاه عباس اول صفوی، در سال 1020 الی 1021 در محلی که قبلا خرگوران نام داشت، احداث گردیده است. وسعت این باغ حدود 500 هکتار می‌باشد که هم اکنون مهمترین باغ غیرکویری ایران به شمار می‌آید.

عمارت دریاچه عباس آباد

بنای آجری که به شکل چهارطاق در وسط دریاچه وجود دارد، در زمان آبگیری دریاچه به زیر آب رفته و فقط سطح فوقانی آن با درختانی زیبا، همانند جزیره‌ای کوچک در میان دریاچه خودنمایی می‌کند. این عمارت زیبا در گذشته با پلی چوبی به ضلع شمالی باغ وصل می‌شده است. جالب است بدانید که در فصل برداشت آب از دریاچه، عمارت داخل آن به‌طور کامل قابل مشاهده می‌باشد.
بنای حمام تاریخی، در ضلع غربی باغ، در سطحی پایین‌تر از آن به وسعت 160 مترمربع قرار گرفته است.

جالب است بدانید که اطراف دریاچه، در باغ عباس آباد، تپه‌ها را به‌صورت پلکانی بریده و مطبق ساخته‌اند و انبوه درختان توسکا، راش، تمشک و بسیاری از گونه‌های متنوع گیاهی دیگر به این مکان طراوت خاصی بخشیده‌اند.

دریاچه عباس آباد از منابع اطرافش در زمستان پر شده و با کمک کانال‌هایی که در آن وجود دارد در فصل تابستان برای آبیاری شالیزارهای برنج و تامین آب روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دریاچه آنقدر زیبا و چشم‌نواز است که ساعت‌ها خیره ماندن به آن در خنکا و طراوت هوای باغ باز هم کم است.

زمان بازدید از دریاچه عباس آباد

بهترین فصل بازدید از این طبیعت بکر و ناب بهشهر، فصل بهار می‌باشد. چرا که پاییز هوای دریاچه کمی سرد خواهد بود. اما خالی از لطف نخواهد بود تحمل کمی سرما تا برگریزان و تصویر خزان در آیینه آب دریاچه عباس آباد را به نظاره بنشینید.

امکانات دریاچه عباس آباد

امکانات تفریحی از قبیل، رستوران، چایخانه، نمازخانه و … در اطراف دریاچه برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است.
هم‌چنین قایق سواری با قایق‌های پدالی از تفریحات این دریاچه زیبا برای لذت بردن شما از این منطقه می‌باشد.

چنانچه قصد بازدید از این طبیعت بکر و زیبا دریاچه عباس آباد، که از جاذبه‌های گردشگری بسیار چشم‌نواز نگین مازندران، بهشهر می‌باشد را داشتید، می‌توانید برای رزرو هتل‌های شمال ایران به گروه گردشگری و مشاوره سفر مسافر سلام اعتماد کنید.

بازدیدها: 101

اشتراک گذاری:

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد