فلش/پیکان

چه کسانی نباید سفر اربعین بروند؟

تاریخ:

وزیر بهداشت با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: همکاران ما در اورژانس و کارشناسان بهداشتی که به مناطق مرزی جنوب و غرب کشور و عراق اعزام می‌شوند، پیش قراول و تامین کننده سلامت و بخشی از امنیت جان زائران اربعین حسینی هستند.

در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی که در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، دکتر سیدحسن هاشمی اظهار داشت: امیدوارم همکاران ما در وزارت بهداشت در کنار سایر نهادها و ارگان‌ها از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، پلیس، هلال احمر و سایر نهادها، بتوانند امنیت و رفاه زائران اربعین حسینی را تامین کنند. البته زائران هم فقط محدود به ایران نیستند، بلکه از کشورهای اطراف به ایران وارد می‌شوند تا خود را به کربلا برسانند.

چه کسانی نباید سفر اربعین بروند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین و به نقل از شهروند:

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، دکتر سیدعلی مرعشی، در پاسخ به این سوال که “چه افرادی از نظر پزشکی نمی‌توانند به زیارت اربعین حسینی بروند؟” اعلام کرد:

  • افرادی که نیاز به انجام دیالیز دارند. (به علت محدودیت‌ در بیمارستان‌های عراق)
  • تمامی کسانی که توان انجام یک راهپیمایی طولانی را ندارند. (زیرا در روزهای نزدیک به اربعین حسینی اتوبان نجف به کربلا کاملاً توسط جمعیت قفل می‌شود و امکان استفاده از خودرو نیست)
  • افرادی که بیماری قلبی، ریوی و غیره دارند و این توان را در خود نمی‌بینند که به مدت طولانی پیاد‌ه‌روی کنند.
  • بانوان باردار و افرادی که بیماری‌های سختی مانند سرطان و غیره دارند. (ائمه (ع) هر زمانی می‌توانند شفا دهند و این محدود به اربعین نیست. حتی از راه دور و زیارت از راه دور هم می‌توان از ائمه شفا طلب کرد و در فرصت مناسب‌تری که ازدحام جمعیت میلیونی نیست به عتبات مشرف شد.)

وزیر بهداشت همچنین افزود: امیدواریم در طول 25 روز استقرار و ارائه خدمات در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور به گونه‌ای شایسته و با تکریم و احترام، به مردم خدمت کنید. این 25 روز، قطعه بسیار زیبایی از زندگی همکاران ما در وزارت بهداشت است و لازم نمی‌دانم که در مورد مسئولیت کارشناسان بهداشتی برای کنترل آب آشامیدنی، مواد غذایی و اماکن و همچنین وظایف اورژانس تاکید کنم. چون این وظایف و اقدامات در طول سال انجام می‌شود و ممکن است در بخشی از سال، این مسئولیت‌ها سنگین‌تر و پررنگ‌تر شود.

وزیر بهداشت خطاب به پرسنل اورژانس و بهداشت محیط حاضر در مراسم گفت: شما مقرب و برگزیده هستید و حضور شما در مناطق مرزی برای خدمت به زائران امام حسین (ع) تفاوتی با حضور در کربلا ندارد و از شما می‌خواهم که برای جمهوری اسلامی دعا کنید.

هاشمی از اربعین حسینی به عنوان بزرگترین نماد اسلامی قرن 21 یاد کرد و افزود: امیدوارم امسال نیز شاهد برگزاری اربعین باشکوهی همچون سال‌های گذشته باشیم و همه دنیا ناباورانه شکوه این مراسم را مشاهده کنند.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی در جوار مرقد مطهر امام راحل و رهروان آن بزرگوار در کنار قبور مطهر صف‌شکنان و معبرشکنانی برگزار می‌شود که برای رسیدن به اباعبدالله الحسین، جان خود را فدا کردند و امیدواریم که ادامه‌دهندگان صادق و خالصی برای راه آن‌ها باشیم.

بازدیدها: 5

چه کسانی نباید سفر اربعین بروند؟
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد