فلش/پیکان

حال و روز پریشان کاروانسرا گلشن

تاریخ:

طبق آخرین اخبار بدست آمده، کاروانسرای گلشن قزوین معروف به شاه قدم از حال و روز مناسبی برخوردار نیست و در معرض تخریب قرار گرفته.

در ادامه به بررسی حال و روز پریشان کاروانسرا گلشن خواهیم پرداخت.

از مجموعه آثار مهم تاریخی شهر قزوین که گردشگران به بازدید از آن علاقه زیادی دارند، کاروانسراهایی است که در مرکز این شهر قرار گرفته‌اند. برخی از آن‌ها از جمله کاروانسرای گلشن بدلیل بی توجهی در نگهداری و حفاظت در حال نابودی هستند. این کارونسرا با شماره 12611 در سال 1386 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
سقف ضلع شمالی این کاروانسرا به طور کامل تخریب شده و بخشی از حجره‌ها و طاق‌های آن در اثر حادثه آتش سوزی دچار آسیب شده‌اند. همین دلیل باعث شده این بنا به یک مخروبه شبیه شود و به نظر می‌رسد که متولی خاصی برای ساماندهی آن وجود ندارد. وضعیت نابسامان این اثر در حالیست که کاروانسرا گلشن از موقعیت مکانی خوبی برای احیا برخوردار است و می‌تواند به یک هتل و یا رستوران سنتی تبدیل شود تا از این طریق از خطر نابودی درامان باشد. میراث فرهنگی آماده خرید این مجموعه برای مرمت و احیای آن به شکل مشارکتی است. در مذاکراتی که با مالکان این مجموعه صورت گرفته بود، قرار براین شد که آن‌ها در خصوص فروش کاروانسرا با یکدیگر صحبت کنند و نتیجه را به مسئولین اعلام کنند. این کاروانسرا ملک ارثیه ای مالکان می‌باشد و این موضوع کار را برای خریداری این مجموعه کمی سخت کرده است، اما با این وجود مالکان مؤظف به حفظ و نگهداری این مجموعه هستند.
اگر اطمینان حاصل شود که همچنان اراده‌ای برای حفظ و نگهداری این مجموعه وجود ندارد با استفاده از اختیارات قانونی این مجموعه در تملک دولت قرار می‌گیرد تا بتوان این بنای تاریخی و ارزشمند را برای نسل‌های آینده حفظ و نگهداری کرد.

بازدیدها: 16

حال و روز پریشان کاروانسرا گلشن
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد