فلش/پیکان

موزه فرش تهران

  • نام(ها):
    موزه فرش تهران
  • موقعیت جغرافیایی:
    تهران ، خیابان کارگر شمالی ، تقاطع دکتر فاطمی ، شمال پارک لاله .

موزه فرش، یکی از موزه های استان تهران است که به دستور فرح پهلوی، در ضلع شمالی پارک لاله ساخته و در 22 بهمن ماه 1356 توسط وی گشوده شد.

مساحت ساختمان این موزه 3400 مترمربع است و آذین های نمای بیرون آن مانند دار قالی است. این ساختمان دارای دو تالار است که برای نمایش دادن انواع قالی های گلیم و دست باف مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد 150 قطعه فرش در طبقه اول این ساختمان به نمایش گذاشته شده و در طبقه دوم آن نمایشگاه های موردی و فصلی برگزار می شود.

این مجموعه شامل با ارزش ترین نمونه های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است که از منابع غنی تحقیقی برای هنر دوستان و پژوهشگران به حساب می آید. حدود 135 تخته از شاهکارهای قالی ایران، در تالار طبقه هم کف در معرض نمایش گذاشته شده. همچنین وجود تابلو فرش های نفیس تبریزی در این نمایشگاه توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

حدود 3500 جلد کتاب به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی، در کتابخانه موزه در اختیار پژوهشگران و هنر دوستان قرار می گیرد. کتاب فروشی این موزه در کنار کتابخانه، مشغول به کار می باشد. از اهداف این موزه میتوان به پژوهش در سوابق، تحولات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش، گردآوری و خریداری نمونه انواع قالی های دست باف ایرانی و همچنین برگزاری نمایشگاه های موقت از فرش ایران و سایر نقاط جهان، اشاره کرد.

بازدیدها: 28

اشتراک گذاری:

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد