فلش/پیکان

موزه رضا عباسی

  • نام(ها):
    موزه رضا عباسی
  • موقعیت جغرافیایی:
    تهران ، خیابان شریعتی ، نرسیده به پل سیدخندان (دست چپ) .

موزه رضا عباسی، یکی از موزه های شهر تهران است که در 25 شهریور ماه سال 1356 در خیابان شریعتی، روبروی دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، گشایش یافت.

موزه رضا عباسی یکی از غنی ترین مجموعه های تاریخی – فرهنگی ایران است که آن را میتوان نمونه کوچکی از موزه ایران باستان دانست. حدود 50 هزار قلم شیء در این موزه نگهداری می شود اما تنها امکان نمایش 700 اثر، در تالارهای موزه وجود دارد و آثار دیگر هر از چند گاهی در بخش نمایشگاه های موقت فرصت پیدا می کنند تا خود را در معرض دید علاقه مندان قرار دهند.

ساختمان این موزه دارای سه طبقه است که بازدید آن از طبقات بالا به سمت طبقات پایین صورت می گیرد. موزه رضا عباسی دارای تالارهای مختلفی از جمله، تالار دوره پیش از اسلام واقع در طبقه سوم، تالار هنرهای اسلامی 1 و 2 در طبقه دوم، تالار خوشنویسی و تالار نگارگری در طبقه اول و تالار نمایشگاه موقت در طبقه همکف، می باشد.

ساختمان موزه رضا عباسی، متعلق به یک نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون خانگی بوده که بدلیل ویژگی های معماری مورد توجه مسئولان وقت قرار گرفت. این موزه درست یک سال پس از گشایش یافتن در سال 1356، در آبان ماه سال 1357 تعطیل شد. مدیریت موزه در این دوره یعنی از سال 1355 تا 1358، برعهده آیدین آغداشلو بود. بار دیگر این موزه در پایان سال 1358 پس از دگرگونی هایی در آرایش داخلی و گسترش فضای نمایشگاهی بازگشایی شد. حدود 5 سال بعد، در سال 1363 بدلیل مشکلات داخلی کار موزه به تعطیلی کشید و یک سال بعد دوباره بازگشایی شد. اما این بازگشایی دوام نداشت و بار دیگر موزه در همان سال تعطیل شد، تا اینکه سرانجام در 15 بهمن ماه سال 1379 برای پنجمین بار و پس از انجام بازسازی بار دیگر آغاز به کار کرد.

بازدیدها: 53

اشتراک گذاری:

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد