فلش/پیکان

قلعه فلک الافلاک

  • نام(ها):
    قلعه فلک الافلاک
  • موقعیت جغرافیایی:
    خرم آباد ، خیابان امام ، دوازده برجی ، قلعه تاریخی فلک الافلاک .

قلعه فلک الافلاک یکی از مشهورترین جاذبه های تاریخی و گردشگری استان لرستان است که در مرکز شهر خرم آباد قرار گرفته. این قلعه از سمت شرق و جنوب شرقی به رودخانه خرم رود، از شمال به خیابان فلک الافلاک و از غرب به خیابان امام خمینی محدود شده.

قلعه فلک الافلاک در طول تاریخ با نام های گوناگونی از جمله سابر خواست، دژ شاپور خواست، قلعه خرم آباد، دروازه برجی و کاخ اتابکان شناخته شده است. قلعه خرم آباد از دوره قاجاریه به بعد با نام فلک الافلاک ضبط شده.

قدمت قلعه فلک الافلاک به دوره ساسانیان می رسد. به نظر می رسد این قلعه همان دژ شاپور خواست باشد که در دوره ساسانی کاربرد حکومتی و نظامی داشته. پس از ساخته شدن شهر جدید خرم آباد، این قلعه به نام خرم آباد معروف شد.

این قلعه دارای 8 برج، 2 صحن و 3000 جان پناه می باشد که وسعت تقریبی آن حدود 5300 متر مربع است. فضای داخلی قلعه به 4 تالار بزرگ و تعدادی تالار و اتاق تقسیم شده است. مصالح به کار رفته در ساخت این بنا عبارت اند از آجر، سنگ، خشت، آهک و ملات گچ. ورودی این قلعه در سمت شمال و در بدنه برج جنوب غربی تعبیه شده که پس از گذر از راهروی ورودی، به حیاط متصل می شود.

بازدیدها: 30

اشتراک گذاری:

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد