آبگرم قینرجه

داغ ترین چشمه آب گرم جهان

زمان خواندن: دقیقه 5
امتیاز کاربران:
امتیاز 4 از 4
شهر: اردبیل
دسته بندی: طبیعت گردی
نویسنده: مسافر سلام
داغ ترین چشمه آب گرم جهان
رزرو هتل های اردبیل با یک کلیک

داغ ترین چشمه آب گرم جهان

چقدر با آب گرم های ایران آشنا هستید؟
آیا تا به حال از خواص درمانی آنها بهره برده‌اید؟
داغ ترین چشمه آب گرم جهان

امروز مسافر سلام همراه شماست با معرفی داغ ترین چشمه آب گرم جهان. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با این چشمه آب گرم بیشتر آشنا شوید.

چشمه های آبگرم، از جاذبه‌های طبیعی به حساب می‌آیند که در صنعت گردشگری دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشند. در کشورمان ایران، آبگرم های زیادی وجود دارد. یکی از این آبگرم های معروف به نام آبگرم قینرجه، در استان اردبیل قرار دارد.

چنانچه قصد سفر به استان اردبیل را دارید و هنوز محل اقامت خود را انتخاب نکرده‌اید، گروه گردشگری و رزرواسیون مسافر سلام، که یکی از وب سایت های معتبر رزرو هتل است مفتخر است تا رزرو هتل شما را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد. همچنین مشاورین ما با شماره تلفن بالای صفحه تماس بگیرید.

معرفی آبگرم قینرجه و خواص درمانی آن:

چشمه آبگرم قینرجه

قینرجه یک چشمه اسیدی از نوع کلروسدیک و گازدار است که دمای آن حدود 86 درجه می‌باشد. این چشمه به دلیل داشتن عناصری با خواص درمانی، مخصوصاً گوگرد بالا، درمان لنفاتیسم، راشیتیسم و روماتیسم‌های مزمن، باعث شده که در بین گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار شود. نوشیدن آب این چشمه بسیار سودمند است زیرا زیادکننده ترشحات معده و هم تسکین دهنده درد و ضد تورم است.

این چشمه دارای 3 دهنه می‌باشد که اهالی محله از آن استفاده می‌کنند. دمای آب چشمه قینرجه به قدری بالاست که برای بهره‌گیری از خواص درمانی آن، با مقداری آب سرد مخلوط می‌شود تا به دمای متعادل برسد.

رودخانه‌ای به نام “قینرجه چایی” در کنار این چشمه قرار گرفته که در پایین دست بدان می‌پیوندد.

چگونگی استفاده از آب چشمه:

برای استفاده کردن از آب این چشمه بهتر است که به مجتمع آب درمانی قینرجه، که در فاصله 500 متری از چشمه قرار گرفته بروید. این مجموعه دارای استخر عمومی، استخر آب گرم، استخر آب سرد، سونای خشک، جکوزی، سونای بخار، رستوران، کافه سنتی، نمازخانه و سوئیت می‌باشد. همچنین در اطراف این مجموعه نشیمنگاه و تفرجگاه، آبشار و استخر مصنوعی و طبیعت بکر وجود دارد که باعث جذب گردشگر در اکثر فصول سال می‌شود.

راه‌های دسترسی به چشمه آبگرم قینرجه:

آبگرم قینرجه, داغ ترین چشمه آب گرم

این چشمه در 22 کیلومتری جنوب غربی شهرستان مشکین شهر، در روستا قینرجه شهرستان تکاب قرار دارد. مسیر دسترسی به چشمه قینرجه، از سمت روستاهای آغبلاغ و موئیل می‌باشد که راه آن با داشتن سراشیبی و سربالایی بسیار هموار بوده است و  دسترسی به این آبگرم با ماشین در کمتر از 20 دقیقه میسر است.‌

تا اینجا با داغ ترین چشمه آب گرم جهان، به نام آبگرم قینرجه آشنا شدید. چنانچه نظر و یا پیشنهادی درمورد این مقاله دارید در پایان مطلب با ما درمیان بگذارید.

مقاله مرتبط:

رزرو هتل مشهد

بازدیدها: 523

آیا از این مقاله راضی بودید؟
برچسب ها: چشمه آب گرم
اشتراک گذاری:
مسافر سلام

امتیاز کاربران

  • جواد رستمی

    چشمه های آب گرم خواص زیادی برای درمان خیلی از بیماری ها دارند. این آب گرم یکی از بهترین و تمیزترین چشمه های آبگرمی بوده که تاحالا من دیدم.

  • مصطفی واحدی

    خیلی برام جالب بود که یکی از داغ ترین آب گرم های جهان در ایران باشه !
    حتماً برای تست کردن دمای این آب گرم بهش سر میزنم 🙂

  • مهرانا ملکی

    خیلی جالب بود . آدم نگاه که میکنه تو ایران ما همه چیز هست . ممنون از مقاله مفیدتون.

  • ساماان

    سلام خدمت دوستان عزیز این چشمه درشهرتکاب آذربایجان غربی است که به اشتباه به مشکین شهرربط داده شده دروافع دومین عکس هم عکس ابشار قینرجه هستش

    • زهرا روح آبادی

      با سلام دوست عزیز. بله این چشمه در روستا قینرجه که در شمال غربی شهرستان تکاب است قرار گرفته. اما به دلیل اینکه شهرستان مشکین شهر معروفیت بیشتری دارد با توجه به فاصله آن از چشمه، آدرس داده شده است. ممنونم از توجهتون. باعث خرسندی گروه گردشگری و مشاوره سفر مسافر سلام است که شما عززیزان با توجه مطالب بلاگ را مطالعه می کنید. هم اکنون متن مقاله نیز تصحیح شد.

  • دوست عزیز این آبگرم در شهرستان مشکین شهر در کنار کوه زیبای سبلان قرار گرفته

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:

هتل های مرتبط

  • هتل سبلان اردبیل
    %۱۰
    تخفیف

    هتل سبلان اردبیل

    ۳
    اردبیل - خیابان امام خمینی - خیابان شیخ صفی .
    برای دیدن قیمت ها به صفحه هتل مراجعه کنید

هتل سپنتا مشهد ⭐️⭐️⭐️

برای اطلاع از آخرین تخفیفات هتل ها، ترفندهای سفر و آشنایی با بکرترین جاذبه های ایران در شبکه های اجتماعی در کنار ما باشید.
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد