فلش/پیکان

محل کشف استخوان های 2800 ساله در استان همدان تبدیل به انبار شهرداری شد!

تاریخ:

حدود 7 ماه گذشته، کارگرانی که در حال ساخت و ساز در میدان امام (ره) همدان بودند، به صورت کاملا اتفاقی موفق به کشف یک جهت 2800 ساله شدند. این موضوع در آن زمان سر و صدای بسیاری برپاکرد و مسئولان مسئولان مختلف به این میدان آمدند و درمورد این موضوع صحبت های زیادی کردند، اما با گذشت این مدت زمان، به نظر می رسد اشخاص مسئول در سازمان میراث فرهنگی در این باره سکوت کردند و هیچ خبری از تبدیل شدن آن به سایت نیست.

محمد شعبانی، مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در مورد کشف این جسد 2800 ساله، ابراز داشت که: این جسد یکی از قدیمی ترین اجسادی است که تا کنون در همدان پیدا شده و متعلق به کودکی ۱۰ ساله می‌باشد. همچنین علاوه بر این جسد، مورد دیگری نیز کشف شده که همچنان مطالعات باستان شناسی روی آن ادامه دارد و کارشناسان هنوز به نظر قطعی در مورد آن نرسیده اند. پس از کشف این جسد، حفاری ها تا حدود ۳ ماه ادامه داشت.
در پی این اکتشافات تابوت سفالی، تدفین چمباته ‌ای و سرستون ایلخانی کشف شد و همین موارد بود که باعث شد تا چندین ماه بعد میدان تاریخی همدان بر سر زبان ها بیاید. هرچند هر از گاهی مسئولان شهری استان همدان با اقداماتی نامناسب در برابر خبرنگاران، مانع انتشار اخبار مربوط به این جسد می‌شدند، حتی برخی تلاش می کردند تا پروژه سابق که پیاده راه سازی در منطقه بود را ادامه دهند که این امر موجب نگرانی برخی مردم برای وضعیت حفاظت از این منطقه باستانی شد.

پس از آن برخی مسئولان از جمله امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به این مساله وارد کردند و گفتندکه مدیران باید با شفاف سازی امور به بازار شایعات کاوش های همدان پایان دهند.
پس از آن محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد، به جای این که در وسط میدان حوض و فواره بزنند، همه تلاش خود را می ‌کنیم تا هیچ دخالتی در فضای آن رخ ندهد و کار پژوهش به صورت کامل انجام و در صورت لزوم سایت‌ موزه احداث شود.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این باره گفته بود: به دنبال فرصت هستم تا در ملاقاتی با آقای ایزدی، معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی توضیح دهم که از این موضوع باخبر باشند که در این محوطه گنج پیدا شده است. مردم باید بدانند که وقتی در مرکز شهر به آثاری برخورد می ‌کنیم یک ارزش است که می‌ توان آن را پوشش داد. در میدان امام همدان آثار ارزشمند بسیاری به دست آمده که باید به جای ساخت حوض یا نصب مجسمه ‌ای بی ‌ارزش ‌در این محوطه، این ارزش را ارج بدانند، چون حکایتی ارزشمند از سابقه و گذشته شهر همدان می‌باشد.

اما متاسفانه پس از تمام این صحبت ها، امروزه که این خبر از تب و تاب اولیه افتاده مورد بی توجهی قرار گرفته شده و علی‌رغم تمامی صحبت های انجام شده، اکنون محل کشف استخوان های 2800 ساله در استان همدان تبدیل به انبار شهرداری شد!

بازدیدها: 9

محل کشف استخوان های 2800 ساله در استان همدان تبدیل به انبار شهرداری شد!
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد