فلش/پیکان

ترتیب عمیق ترین غارهای ایران جابه جا شد

تاریخ:

بنا به گفته‌ی آقای سورنی نیا، سرپرست گروه اکتشاف غارهای ایران، ۲۱ غارنورد از کشورهای ایتالیا، فرانسه، لهستان و ارمنستان همراه با غارنوردهای ایرانی به کرمانشاه سفر کردند و اعلام کردند که ترتیب عمیق ترین غارهای ایران جابه جا شد.

جناب آقای سورنی نیا در مورد این اکتشاف و غار پیمایی به خبرگزاری مهر چنین گفت که:

از چندین سال قبل، غارنوردان ایرانی و خارجی بایکدیگر در برنامه‌ای مشترک در جهت کشف مناطقی که غارهای دور از دسترس و بکر دارد، همکاری می‌کنند. این گروه به ایران آمدند و توانستند طی مدت چند روز به غار قیژه لان رفته و بخش هایی از آن را که دور از دسترس بود کشف کنند.

همچنین  آقای سورنی نیا، در مورد کاوش‌های انجام شده در غار و تغییر رتبه آن در لیست عمیق ترین غارهای ایران فرمود:

این غار تا به امروز با ۴۵۰ متر عمق شناخته شده بود اما بعد از مدتی و با همکاری غارنوردان ایرانی و خارجی عمق آن به ۶۴۰ متر رسید و توانست رتبه سومین غار عمیق ایران را به دست بیاورد. با ادامه دادن این اکتشاف احتمال دارد عمق این غار بیشتر نیز باشد.

جناب آقای سورنی نیا عمق غارهای ایران را به این ترتیب اعلام کرد:

«جوجار» اولین غار عمیق ایران است که دارای عمق حدود ۱۳۰۰ متر می‌باشد و دومین غار ایران به نام «پرا» با ۷۵۰ متر عمق شناخته شده است.

همچنین ایشان توضیحاتی در مورد گروه غارنوردی که این کار را به سرانجام رسانده‌اند اظهار کرد:

گروه غارنوردی سورنا که از غارنوردان خارجی برای آمدن به کرمانشاه دعوت به عمل آورد بود با انجمن غار و غارشناسی ایرانیان همکاری می‌کند. فعالیت این گروه از غارنوردان باعث شد که دید غارنوردان خارجی نسبت به غارهای عمیق ایران تغییر پیدا کند.

بازدیدها: 5

ترتیب عمیق ترین غارهای ایران جابه جا شد
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد