فلش/پیکان

افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران

تاریخ:

امروز در خبرنامه مسافر سلام افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران را بررسی خواهیم کرد.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد ثابت اقلیدی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران گفت: مردم ایران دو برابر ورود توریست ها به ایران، به خارج از کشور سفر می‌کنند.

همچنین افزود:

در سال ۱۳۹۵، ۴ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۴ گردشگر خارجی وارد ایران شدند که این رقم در سال گذشته به ۵ میلیون و ۱۱۳هزار و ۵۲۴ نفر افزایش پیدا کرد که تراز ۲۱۲ هزار و ۴۴۰ نفر و رشد ۴.۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

از این تعداد، ۷۰.۷۵درصد از گردشگران در سال گذشته را مردان و ۲۹.۲۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهد که از کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای آسیایی و اروپایی به ایران سفر کردند.

محمد ثابت اقلیدی در ادامه گفت:

عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، بحرین، کویت، هندوستان، چین و آلمان ۱۱ کشور اول گردشگر ورودی به ایران در سال ۹۶ بودند.

وی تصریح کرد که:

ایران در سال گذشته میزبان گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا، هلند، انگلستان، اتریش، سوئد، اسپانیا، بلژیک، لهستان، دانمارک، یونان، جمهوری چک، پرتغال، رومانی، کرواسی و ایرلند بوده است.

همچنین در سال گذشته گردشگرانی از کشورهای حوزه تمدنی از منطقه از جمله کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، قزاقستان و بحرین به ایران سفر کردند.

محمد ثابت اقلیدی در ادامه به تفکیک ورود گردشگران از سه مرز هوایی، دریایی و زمینی اشاره کرد و افزود:

بیشتر گردشگران ورودی به ایران از مرز زمینی وارد کشور شدند.

همچنین با اشاره به آمار گردشگران خروجی از کشور فرمود:

در سال گذشته، ۱۰میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۵۲ نفر از کشور خارج شدند که از این تعداد ۴ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۸ نفر گردشگران زیارتی بودند و بیش از ۲/۵ میلیون نفر از آنان در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند.

بازدیدها: 4

افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد