فلش/پیکان

افزایش تراکم لاله تالابی در تالاب انزلی

تاریخ:

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تالاب انزلی یکی از تالاب‌های آب شیرین ایران است که دارای مناظر منحصر به فرد و زیبایی است. این مناظر شگفت‌انگیز و همچنین تنوع زیستی، این تالاب را به یکی از پر طرفدارترین مقاصد طبیعت‌گردی برای گردشگران و طبیعت‌گردان تبدیل کرده است. یکی مهم‌ترین جاذبه‌های این تالاب، لاله های صورتی رنگی هستند که بر روی آب شناورند. همین امر باعث شده هرساله در فصل تابستان گردشگران زیادی برای مشاهده این لاله‌های تالابی به انزلی بروند. تالاب انزلی یکی از زیباترین تالاب‌های کشورمان است که به عقیده اکثر کارشناسان محیط زیست، نه تنها در ایران، بلکه در تمام جهان کم‌تر نمونه دارد و از تنوع زیستی بسیاری برخوردار می‌باشد.

احسان هادی‌پور-رییس محیط زیست شهرستان بندر انزلی- درباره افزایش تراکم لاله تالابی در تالاب انزلی گفت:

 تراکم لاله‌های تالابی باتوجه به فصل و شرایط آب و هوایی متفاوت است. در مجموع شرایط زیستی آن‌ها به عوامل مختلفی چون مواد مغذی و عمق تالاب بستگی دارد. خوشبختانه امسال تراکم لاله‌های تالابی به نسبت سال گذشته بیشتر است.

وی در ادامه درباره رفتار گردشگران ورودی به تالاب گفت:

یکی از کارکردهای تالاب‌ها جذب گردشگر است و با ورود گردشگران به این منطقه به طور معمول درآمد بومیان منطقه نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های زیست محیطی در تالاب انزلی در این فصل، چیده شدن لاله‌های تالابی توسط گردشگران است.

هادی‌پور با تاکید براین موضوع که، گردشگران فقط از دیدن این گل‌های زیبا لذت ببرند و از چیدن آن‌ها پرهیز کنند، خاطرنشان‌ کرد:

به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تخریب محیط زیست جرم به حساب می‌آید و به همین جهت به گردشگران توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست انزلی از چیدن گل‌های این منطقه خودداری کنند.

رییس محیط زیست شهرستان بندر انزلی درمورد اقدامات آموزشی و آگاهی بخشی به بازدیدکنندگان توضیح داد:

بیش از ۱۰۰۰ برگ تراکت با موضوع حفظ و حراست از “لاله‌های تالابی”و همچنین جلوگیری از چیدن و تخریب این گیاه، در بین شرکت‌های تعاونی قایقرانی توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد، شهرستان بندرانزلی به جهت داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و جاذبه‌های گردشگری فراوان در همه فصول سال میزبان گردشگران از سراسر ایران است و یکی از این جاذبه‌های بسیار مهم، اکوسیستم تالاب به ویژه محل رویش گیاه لاله تالابی می‌باشد.

هادی‌پور از تمامی گردشگران و همشهریان عزیز تقاضا کرد که از چیدن این گیاه زیبا و با ارزش در تالاب‌ انزلی خودداری کنند و در صورت مشاهده چیدن آن مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

بازدیدها: 9

افزایش تراکم لاله تالابی در تالاب انزلی
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد