فلش/پیکان

تحریم ایران در Booking.com تاثیری در صادرات گردشگری ندارد

تاریخ:

رییس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: تحریم ایران در Booking.com تاثیری در صادرات گردشگری ندارد و آن را به مخاطره نمی‌اندازد.

مدتی است که کاربران با ورود به سایت بوکینگ دات کام و مراجعه به صفحه رزرو هتل‌های ایران با این پیام مواجه می‌شوند: “متاسفانه اقامت در ایران در دسترس ما نیست.”

بوکینگ، یکی از پرمراجعه‌ترین و مهمترین سایت‌هایی است که در جهان، رزرواسیون هتل و پرواز را انجام می‌دهد. روزانه حدود دو هزار اتاق از طریق آن رزرو می‌شود. این سایت بیشتر از یک میلیون و پانصد هزار هتل را زیر پوشش خود دارد. این هتل‌ها که شامل 120 هزار مقصد می‌شوند از طریق این سایت رزرو می‌شوند.

چندی پیش و پس از برجام، این وب سایت، که شرکت مادر آن آمریکایی است، به 70 هتل ایران امکان رزرو داد و رزرو هتل‌های دیگر کشورها را برای ایرانی‌هایی که محدودیت در پرداخت آنلاین داشتند تسهیل کرد.

اکنون پس از خروج آمریکا از برجام این سایت با ایمیل به کاربران خود اعلام کرده‌است که: “با وجود میل شدید به همکاری با ایران، بنا به قوانین داخلی آمریکا، مجبوریم همکاری خود را با ایران قطع کنیم.” این سایت از ابتدا ماه نوامبر تمام رزروها را کنسل کرد.

رئیس جامعه هتلداران جمشید حمزه زاده می‌گوید: با توجه به حجم رزروهایی که از طریق سایت بوکینگ دات کام انجام می‌شده است، تحریم ایران هیچ آسیبی به صادرات گردشگری وارد نمی‌کند و ورود گردشگران خارجی را به ایران تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی می‌افزاید: هر چند اضافه کردن نام ایران برای هتل‌ها در این سایت دارای مزیت بود اما این مساله هم وجود داشت که هتل‌های ایران هیچ‌گاه نتوانستند با شرکت بوکینگ به صورت مستقیم کار کنند. اصلی ترین مشکل انتقال پول بود.

او همچنین اظهار کرد: تعداد رزروهایی که از طریق این سایت انجام می‌شد آنقدر نبود، زیرا مسافران خارجی بیشتر با تور به ایران سفر می‌کردند و یا اینکه سفرهای تجاری داشتند که کمتر از طریق این وب سایت رزرو انجام می‌دادند. آن تعداد از گردشگران خارجی هم که از طریق بوکینگ به ایران سفر می‌کردند آنقدر زیاد نبودند که هم‌اکنون با اعلام تحریم، روی صنعت گردشگری اثر منفی بگذارد.
حمزه زاده در عین حال می‌گوید: باید اعتراف کرد که با این تحریم کمی به سفرهای خارجی آسیب وارد خواهد شد چرا که دوباره مشکلات کارت اعتباری و انتقال پول سر جای خود برمی‌گردد.

بازدیدها: 15

تحریم ایران در Booking.com تاثیری در صادرات گردشگری ندارد
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد