فلش/پیکان

آبگرم معدنی بش باجیلار

  • نام(ها):
    آبگرم معدنی بش باجیلار
  • موقعیت جغرافیایی:
    سرعین ، بلوار شریعتی ، آبگرم معدنی بش باجیلار .

آبگرم معدنی بش باجیلار از قدیمی ترین آبگرم های سرعین می باشد که در قدیم، بین اهالی به “دره لر سویی”، (دره ای سرسبز که اطراف آبگرم چمنزار و پر از درختان چنار و سپیدار وجود داشته)، معروف بوده است. وجه تسمیه نام آن بدلیل جوشیدن آب گرم از پنج مظهر در محل چشمه است که آن را “پنج خواهر” یا به زبان ترکی همان بش باجیلار، می نامند.

دمای آب داخل این استخر در حدود 35 درجه با ظاهری کدر، کمی بودار و ترش مزه می باشد که ترکیب آن از نوع کلر و بیکربنات سدیم و گرم است. آنیونهای موجود در آب شامل کلرور، بیکربنات، سولفات و کاتیون های موجود در آن شامل کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم می باشد. از این آبگرم برای درمان بیماری های عمومی و همچنین تسکین دردهای مفصلی و عصبی، استفاده می شود.

آبگرم بش باجیلار پس از انقلاب اسلامی تقریبا به صورت متروکه در آمد و تنها بعضی از اهالی از این آبگرم استفاده می کردند. تا آنکه در سال 1371 اداره امور آب استان شروع به ساخت مجتمع فعلی در این محل نمود. این مجتمع دارای استخری بزرگ با مساحت 288 مترمربع و عمق 120-140 سانتیمتر، 6 دوش انفرادی با دیوارهای کوتاه قوسی شکل، 16 دوش عمومی در مقابل دوش های انفرادی، سونای بخار و سونای خشک هرکدام یک واحد، 6 واحد جکوزی در قسمت غربی استخر، خدمات درمانی و پزشکی و پارکینگ، می باشد که به دلیل دارا بودن این امکانات، دومین آبگرم شهر سرعین به حساب می آید.

بازدیدها: 214

اشتراک گذاری:

نظر شما درباره این موضوع
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
میزان رضایت شما:
درخواست تماس
تلفنی رایگان
درخواست تماس تلفنی رایگان
  • شماره تماس شما:
  • نام و نام خانوادگی شما:

این سایت به فروش می رسد!

برای کسب اطلاعات بیشتر، آمار بازدید
سایر وب سایت های وابسته و ...
در تلگرام به صفحه زیر مراجعه نمایید.

پیشنـهاد خـریـد